Fundusze dla biznesu. Poradnik przedsiębiorcy 4/2018

7 NOWE WYZWANIA się rozwiązać dzięki naszemu produktowi oraz – co niezwykle istotne w całym procesie – jak uda się go skomercjalizować. Czy problem, który wskażemy, jest na tyle istotny dla odbior- ców, że na jego rozwiązanie będą chcieli wydać pieniądze? Bardzo często takie pytania padają dopiero ze strony oceniają- cych, a warto zadać je sobie przed pisaniemwniosku. Może się bowiem okazać, że nasz produkt nie będzie nikomu potrzebny – radzi Kamil Szydłowski. Popatrz oczami inwestora Przedsiębiorcy to entuzjaści własnych pomysłów, przeko- nani o słuszności swoich działań, często operujący żargo- nem. Wpadają w pułapkę, uznając, że po drugiej stronie spotykają podobne nastawienie. Może tak się stać, pod warunkiem, że przedstawimy oceniającym konkretne ar- gumenty przemawiające za naszym pomysłem. Jednym z ważniejszych czynników decydujących o przyznaniu środków jest, oczywiście, komercjalizacja, spodziewana stopa zwrotu i – ostatecznie – znaczenie dla samej gospo- darki regionu. — — Zbierz jak najwięcej informacji o produkcie — — Skup się na problemie, który rozwiązuje — — Nie powielaj w prezentacji faktów zapisanych we wniosku, uzupełnij ją o nowe informacje — — Pomyśl o wycenie, zbadaj rynek, wskaż różnice — — Staraj się pokazać koszty wyprodukowania — — Nie używaj żargonu, nie stosuj skrótów – nie każdy je rozumie — — Opowiedz historię – zaprezentuj problem a nie produkt, pokaż gene- zę swojego pomysłu, która bierze się z konkretnej potrzeby WAŻNE!

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQzOTU5