Fundusze dla biznesu. Poradnik przedsiębiorcy 4/2018

13 DOBRE PRAKTYKI Prosty przepis Spółka Helionenergia powstała w 2009 roku i od samego początku działa w kilku branżach. Przede wszystkim rea- lizuje projekty badawcze z dziedziny materiałów grubo- warstwowych i fotowoltaiki. Przedsiębiorstwo jest także właścicielem marki SilverCon, specjalizuje się w tworze- niu farb i past opartych na nanosrebrze. Towary są eks- portowane do klientów na wszystkich kontynentach. –  Jesteśmy innowacyjni w skali światowej, a nasze wyroby w wielu aspektach są absolutnie nowatorskim rozwiązaniem na globalnym rynku – mówi Wojciech Nikiel, prezes firmy. – S zczególnym powodem do dumy jest to, że wszystkie nasze produkty są projektowane i wytwarzane w Polsce –dodaje. Przedsiębiorstwo ma prosty przepis na sukces, oparty na dwóch czynnikach: wykwalifikowanej i ambitnej ka- drze oraz nowoczesnych technologiach. –  Tworzymy zgrany zespół fachowców, których umiejętno- ści wzajemnie się uzupełniają. Należą do niego inżynierowie i specjaliści z dziedziny nauki o materiałach, nanotechnologii, fotowoltaiki czy chemii. Dysponujemy również nowoczesnym laboratorium badawczo-produkcyjnym z takimi urządzenia- mi jak skaningowy mikroskop elektronowy, co pozwala nam na prowadzenie zaawansowanych badań – mówi Wojciech Nikiel. Wsparcie dla inteligentnych miast Wykwalifikowana kadra pracownicza i nowoczesne technologie – to przepis na sukces firmy Helioenergia z Czerwionki-Leszczyn. Czy działa? Tak! Dynamiczny rozwój i eksport produktów na cały świat są na to wystarczającym dowodem. Niebagatelną rolę odgrywają w tym sukcesie Fundusze Europejskie. Do sukcesu firmy wydatnie przyczyniły się także Fun- dusze Europejskie. Dzięki nim zrealizowano m.in. pro- jekt „Pasty na bazie nanoproszków srebra do zastosowań w elektronice i elektroenergetyce”, w ramach pilotażowe- go przedsięwzięcia „Wsparcie badań naukowych i prac rozwojowych w skali demonstracyjnej Demonstrator+pt”. – Niejednokrotnie braliśmy udział w realizacji projektów dofinan- sowywanych ze środków unijnych, zarówno w roli beneficjenta, jak i członka konsorcjum. Firma nastawiona na rozwój innowacji często potrzebuje zewnętrznej pomocy finansowej, żeby móc zrealizować swoje pomysły. Dlatego nie boimy się aplikować o dotacje, mając w tym spore doświadczenie. Wdrożone przy Inteligentny przystanek napędzany jest energią słoneczną.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQzOTU5