Fundusze dla biznesu. Poradnik przedsiębiorcy 4/2018

10 DOBRE PRAKTYKI bów finansowych, czasu, jakim dysponuje na stworzenie własnego serwisu oraz zarządzanie i obsługę, co jest czę- sto czynnikiem determinującymwybór właśnie takiej opcji, którą proponuje katowicka firma. – Na rynku są dostępne trzy rodzaje usług – open source , narzędzie teoretycznie darmowe, ale jeśli nie jesteśmy pro- gramistą, musimy wynająć kogoś kto nam ten sklep przygo- tuje zgodnie z potrzebami, co generuje dodatkowe koszty od 10 do nawet 50 tys. zł. Kolejna opcja to rozwiązania dedy- kowane – stworzenie sklepu szytego pod siebie, co jest do- bre dla dużych firm, aczkolwiek bardzo kosztowne. Codarius. com to propozycja dla początkujących klientów chcących założyć sklep z niskim miesięcznym abonamentem. SaaS to gwarancja uruchomienia go szybko i małym kosztem. Do- szliśmy do wniosku, że musimy się jednak czymś wyróżnić na tle konkurencji, bo taką oczywiście mamy. Uznaliśmy, że najlepiej będzie dać odbiorcom coś więcej i tym sposo- bem nasz system został wzbogacony o funkcje marketing automation w opcji podstawowej. Co to oznacza w prak- tyce? Ustawiamy pewne scenariusze, które automatycznie są wysyłane przez naszą platformę, np. ktoś wszedł na stro- nę sklepu, wrzucił produkt do koszyka, ale nie dokończył za- kupów – wówczas otrzymuje automatyczne przypomnienie. Inny scenariusz? Wszyscy to znamy – zrealizowaliśmy za- mówienie, po czym otrzymujemy ofertę z podobnymi pro- duktami. Dla sprzedawcy to bardzo ważna funkcjonalność, za którą na rynku musielibyśmy zapłacić ok. 900 zł netto miesięcznie. U nas to narzędzie jest w pakiecie. Co ważne, kiedyś musiał to zrobić pracownik manualnie, teraz w ra- mach najniższego abonamentu za 127 zł netto miesięcznie może go używać każdy właściciel serwisu na naszej platfor- mie. Atutem Codarius.com jest to, że sklep zostaje konfigu- rowany za klienta. Mnogość i złożoność operacji – usta- wienia płatności, dostaw, informacji o produktach może być nieraz kłopotliwe, przytłaczające i w konsekwencji zniechęcające. – My bierzemy to na siebie od A do Z. Klient zajmuje się tylko realizacją zamówień. Praca nad budową systemu zajęła nam ponad rok, ponieważ zależało nam na zebraniu odpo- wiedniego feedbacku z rynku. Chcieliśmy dokładnie poznać, czego klienci potrzebują, co powinno znaleźć się w ofercie. Środki w ramach projektu zostały wykorzystane na stworze- nie platformy. Do dyspozycji są różne narzędzia, funkcjonalności i tech- nologie, które pozwalają na uruchomienie swojego sklepu z poziomu strony. – Zakładamy konto, otrzymujemy linki do sklepu. Logujemy się do panelu administracyjnego, gdzie są dostępne szablony np. z możliwością wyboru layoutu – obecnie gratis dajemy aż 6, możemy ustawić swój logotyp, wygląd sklepu, katego- rie, banery pod karty produktu, nawet przy podstawowym abonamencie dobieramy narzędzia pod swoje potrzeby. W przypadku, gdy klient ma wyższe wymagania, jest taka możliwość, by stworzyć indywidualny layout . Na platformę przenoszą się też ci, którzy mieli już swoje sklepy i chcą cze- goś nowego. Wyprzedzając rynek, proponujemy Technologię PWA, usprawniającą przede wszystkim kontakt z odbiorcami i w razie awarii po stronie sklepu, utrzymującą poziom obsłu- gi bez żadnych opóźnień, nawet jeśli na stronie serwisu jest duży ruch. To nowość w tej branży, ale za trzy lata nikt nie będzie tworzył sklepu bez takiej technologii. Startując z ta- kim produktem, pierwsza rzecz to testowanie narzędzia, czy wszystko dobrze funkcjonuje. Mam 11 lat praktyki w branży e-commerce , pracowałem za granicą i mam dużą wiedzę, którą w tej chwili mogę się podzielić z klientami – podsumo- wuje Grzegorz Sadłoń. W ciągu zaledwie czterech miesięcy działalności systemu firma pozyskała już 15 klientów. Projekt: „Przygotowanie i wdrożenie platformy do tworze- nia e-sklepów SaaS, w celu zaimplementowania innowacji produktowej i procesowej”. Działanie 3.3, wartość ogółem: 547 191,45 zł, dofinansowanie 265 949,28 zł.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQzOTU5